Blog

Motorokról, szerelésről, stb.

Téli motortárolás 2

Közeleg a tél... - második rész

Téli motortárolás 

Most, hogy ott áll a motorod a tökéletes tároló területen, (Milyen a tökéletes tárolóhely? Amennyiben felmerült benned ez a kérdés, akkor már tudom, nem olvastad előző írásunkat, úgyhogy húzd IDE az egeret és tessék kattintani!) lássuk a következő lépéseket. Bocsánat hazudtam, még a téli motortárolásra kiválasztott helyre való beparkolást megelőzően, illik szépen lemosni a vasat, megtisztítani és újraolajozni a láncot, valamint jó alaposan átvizsgálni a gépünket azután a sok örömteli kilométer után, melyet a nyáron begyűjtöttetek. Hogyan is néz ki egy profi átvizsgálás? Figyelj mutatom. Húzd ide az egeret és kattints. Oké megvolt a marketing, innentől beszéljünk komolyan.

Ott áll a motorunk lemosva, ha szorgalmas voltál akkor még egy waxos ápolást is kapott a gép, hogy a téli tárolás alatt rárakódó por tavasszal könnyebben lejöjjön és kevésbé karcoljon, természetesen a lánc tisztítva és olajozva, szóval ott állunk és alaposan át is vizsgáltuk, hogy pontosan képben legyünk motorunk állapotával, illetve azon munkálatokkal, melyek a következő szezon során biztosan aktuálisak lesznek, szóval ott állunk a teletankolt, letisztított, lewaxolt, alaposan átnézett motorunk mellett, melynek a gumiban uralkodó nyomását tökéletesre beállítottuk és lehetőségekhez mérten emelőre, középsztenderre rakjuk és csak nézzük a motort, hogy akkor hogyan is tovább? Mondom. Kivesszük az akkumulátort. Miért? Mert! Az akkumulátor és annak ápolásáról egy másik bejegyzés fog foglalkozni, de én azon tábort erősítem akik kiveszik és minden hónapban egyszer legalább felteszem csepptöltőre. Kivetted az akkumulátort, a benzinbe teszel adalékanyagot, mely megakadályozza, hogy megromoljon a hosszú tárolás alatt. Itt jegyezném meg halkan és minden szakmaiságot nélkülözve, hogy a téli motortároláshoz érdemesebb 100-as benzint tankolni, az ugyanis szemben a sima 95-s  három hónapjával, akár hat hónapig is eláll anélkül, hogy belerohadna a tankba. Engedd meg, hogy elnézésedet kérjem ugyanis hibáztam. Ha az adalékanyagot teszed bele előbb a tankba és még benne van a motorban az akkumulátor, akkor járasd pár percig a motort, hogy az adalékolt benzin álljon a karburátorodban. Persze akkor, ha van karburátorod. Ezt követően lehetőségekhez mérten, lezárod és/vagy letakarod a hosszú téli pihenő előtt. Elbúcsúzol tőle és reméled, hogy ugyan olyan állapotban látod viszont, mint ahogy hagytad.

Mi van akkor, ha nem a szerencsére bíznád a motorod állapotát, nem szeretnél időt és pénzt költeni (adalékanyagot venni, csepptöltőt venni, motort mosni, waxolni, láncot tisztítani és olajozni, valamint ugyan ezt a procedúrát tavasszal is végigjátszani), plusz mindezeken felül még azt is tudni, hogy teljes körű biztosítás van a motorkerékpárodon. Mutatom. Húzd IDE az egeret, oké elég csak az egér mutatóját idehúzni, kattintani és jelentkezni, hogy a motorod átélhesse milyen is egy profi téli motor tárolás.

A Profi Motorszerviz weblap sütiket (cookie-k) használ a teljesebb felhasználói élmény érdekében.
Bővebben Engedélyezem a sütiket! Sütik tiltása